چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۸
۰ نفر

همان طور که کارشناسان از مدت‌ها پیش هشدار داده بودند، خاموشی‌های گسترده برق تقریباً سراسر کشور را در بر گرفته تا شاید اینگونه در مصرف برق صرفه‌جویی شود.

محافظ برق

تماس‌های تلفنی شهروندان با ستون «در شهر چه خبر» حاکی از آن است که هر چند مدت زمان قطع برق کوتاه است اما چند بار در طول روز تکرار می شود و این امر به وسایل برقی آسیب می‌رساند.

این در‌حالی است که برخی شهروندان معتقدند وسایل برقی آنها بر اثر قطع و وصل مکرر جریان برق سوخته  یا به تعمیر جدی نیاز پیدا کرده است.

با توجه به اینکه احتمال تداوم این روند تا پایان فصل تابستان وجود دارد، توصیه می‌شود که شهروندان برای وسایل برقی خود محافظ الکتریکی تهیه کنند . البته باید گفت که کیفیت محافظ‌های الکتریکی هم با یکدیگر متفاوت است و انواع با کیفیت‌تر  جریان برق ورودی به وسایل برقی را بهتر تنظیم می‌کنند.

تحویل غذا با اسکیت

پس از باب شدن تحویل غذا مقابل در منازل، بازار پیک‌های موتوری هم حسابی سکه شد و خیلی از موتورسوار‌ها با بستن یک جعبه روی موتور خود در این حرفه مشغول به کار شدند. اما اخیرا اسکیت‌سوار‌ها هم می‌توانند برای تحویل غذا در رستوران‌ها استخدام شوند.

برای این کار دیگر به خرید موتور هم نیازی نیست و کافی است افراد یک جفت کفش اسکیت خریداری کنند و  به اندازه کافی در اسکیت سواری مهارت داشته باشند. هرچند با این روش  دردسر تامین بنزین و گیر افتادن در ترافیک حل می‌شود  اما این حرفه چندان هم خالی از خطر نیست.

به عنوان مثال برخی از اسکیت سواران به جای اینکه غذا‌ها را در کوله‌پشتی بگذارند، آن را در دست می‌گیرند و به این ترتیب در صورت زمین خوردن، نمی‌توانند خود را کنترل کنند.

همچنین بسیاری از اسکیت‌سواران که برای تحویل غذا عجله دارند،  وقت نمی‌کنند قبل از بالا رفتن از پله ساختمان‌ها اسکیت‌های خود را از پا درآورند و بالا رفتن از پله‌ها همراه با اسکیت نیز برای آنها خطرساز می‌شود.          

خونسردی هنگام تصادف

در چند روز گذشته راننده‌های خودرو‌های تصادفی با خونسردی بیشتری صحنه تصادف را همان طور دست‌نخورده حفظ کردند و بیش از پیش موجبات ایجاد راهبندان را فراهم آوردند.

به گفته برخی از آنها بیمه‌‌ قول داده‌ است تا با اعزام اکیپ‌های سیار پرداخت خسارت ظرف 15 دقیقه، خسارت آنها را تا سقف 500 هزار تومان در محل پرداخت کند.

جالب اینجاست که در اغلب تصادف‌های این دسته از شهروندان‌- که اغلب آنها بیش از 15 دقیقه موجبات راهبندان خیابان‌های باریک شهر را فراهم می‌کنند - مقصر به روشنی مشخص است و نیازی به حفظ صحنه نیست.

برای نمونه در بسیاری ازموارد مشاهده می‌شود که حتی راننده‌هایی که سپر پشتی خودروی جلویی را مچاله کرده‌اند نیز صحنه تصادف را به هم نمی‌زنند.

این در حالی است که شهروندانی که با اصول رانندگی و شهرنشینی بیشتر آشنایی دارند، در صورت امکان، سعی می‌کنند با هم به توافق برسند و خیلی زود مسیر را برای رانند‌‌ه‌های دیگر باز کنند.

همچنین این دسته از راننده‌ها می‌دانند که در شهر‌های شلوغ، ممکن است هنگام انتظار برای رسیدن ماموران بیمه، زیر پایشان علف سبز شود.

خطوط منزوی

شاید خطوط عابرپیاده را پس از علائم مربوط به محدوده مجاز سرعت بتوان به عنوان منزوی‌ترین علامت راهنمایی و رانندگی قلمداد کرد.

شاهد این ادعا، بی‌اعتنایی راننده‌ها به خطوط عابرپیاده باشد؛ به طوری که برخی عابرانی که به پشتوانه خطوط یاد شده وارد خیابان می‌شوند با بوق ممتد و اعتراض‌آمیز راننده‌ها مواجه شده ،گویی که خطوط یادشده هیچگاه  دیده نمی‌شوند و کسی برای آنها ارزشی قائل نیست.

البته انزوای خطوط عابرپیاده به این مورد ختم نمی‌شود و علاوه بر آن گاهی اوقات موانعی که درست سر راه خطوط یادشده و محل عبور و مرور رهگذران نصب می‌شوند نیز بی‌اعتنایی به آنها را تایید می‌کند.

کد خبر 53500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز